Cybercriminaliteit kan ook uw zaak schaden. Ga voor optimale bescherming met cyber protection van AXA.

Via een dekking cyber protection kunt u zich als firma indekken tegen de financiële gevolgen van een aanval. De verzekering dekt de kosten om uw netwerk weer draaiend te krijgen, dekt verlies aan omzet bij een webshop, dekt het verwijderen van virussen en zoveel meer.

De kans bestaat dat andere klanten van u besmet worden doordat uw website gehacked is. Uw aansprakelijkheid t.o.v. de schade bij uw klanten is ook gedekt in cyberprotection.

Niemand is gespaard van een cyberaanval. Het is daarom belangrijk dat je bij dergelijke aanval vlug kan ingrijpen en dat je de kosten die er mee gepaard gaan kunt indekken. Cyber protection van AXA is hier een ideale oplossing.

Cyber protection is er voor:

  • iedere zelfstandige, vrij beroep of kmo die zijn bedrijf wil beschermen tegen cyberrisico’s
  • zelfstandigen of ondernemingen met een webshop
  • ondernemingen die over heel wat persoonsgegevens van hun klanten beschikken
  • zelfstandigen voor wie hun e-reputatie op sociale media belangrijk is

Wat dekt deze verzekering?

​Voor elk van onderstaande dekkingen neemt cyber protection bij een schadegeval bepaalde kosten ten laste, wordt uw burgerrechtelijke aansprakelijkheid gedekt, wordt u geholpen uw rechten te doen gelden of wordt men in contact gebracht met gespecialiseerde dienstverleners.

1/ Aantasting van gegevens en programma’s

Gegevens op servers en bepaalde harde schijven van pc’s en software gaan verloren.​

Wat wordt onder meer vergoed?​

​- de kosten voor de wedersamenstelling van gegevens vanaf een back-up
– de kosten voor de wederaankoop van software

2/ schending van de bescherming van persoonsgegevens en kennisgeving

​Klantengegevens worden zonder toestemming online verspreid, door kwaadwilligheid, menselijke fout of diefstal van informaticamateriaal.

Wat wordt onder meer vergoed?​

​- de expertisekosten om de oorsprong van de daad te achterhalen
– het opsporen van aangetaste zones
– de kennisgeving aan de betrokken klanten

3/ poging tot cyberafpersing

​U wordt verplicht om te betalen om het informaticasysteem opnieuw vrij te geven.

Wat wordt onder meer vergoed?​

​- het opsporen van de aangetaste zones
– het achterhalen van de oorsprong en de draagwijdte van het virus, inclusief het verwijderen ervan

4/ Het verlies van omzet bij onlineverkoop

​ ​wat wordt onder meer vergoed?​
​Uw webshop is gedeeltelijk of volledig onbeschikbaar door kwaadwilligheid, een menselijke fout, diefstal, dienstonderbreking, panne, slechte werking of ‘denial of service’.

Wat wordt onder meer vergoed?​

De volgende financiële verliezen:

– de daling van het bedrijfsresultaat
– de kosten van imagoherstelde kosten van imagoherstel

5/ BA cyber

​​Uw burgerrechtelijke aansprakelijkheid in het kader van uw beroepsactiviteiten is gedekt.

Wat wordt onder meer vergoed?​

​- de schade aan derden voor imagoschade en schending van het privéleven
– de kosten voor het herstellen van informaticagegevens van derden

6/ e-reputation

​​Uw professionele reputatie wordt op sociale netwerken aangetast door smaad, belediging of laster.

Wat wordt onder meer vergoed?​

​- de minnelijke procedure
– opkuis en verdringing
– bemiddeling
– de gerechtelijke oplossing

 

Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om me te contacteren: bel of stuur een e-mail